Skip to content
info@sfk.se

Välkommen till World Quality Day 14 november 2024

Regioner, Sektioner, SFK:

Fanfar! Nu kan du anmäla till höstens träffpunkt, SFKs givande World Quality Day. En konferens med insikter och inspiration. Hur tar du dig vidare från godkänd till utmärkt? Vilka insikter kan årets talare dela med sig av, så att du får ny energi i din ledning, styrning och utveckling mot nya framgångar. Läs mer om…

Ny förbundsordförande Anne-Charlotte Holmgren

Regioner, Sektioner, SFK:

Svenska Förbundet för Kvalitet väljer Anne-Charlotte Holmgren som ny ordförande för att leda framtidens kvalitetsarbete Den 29 april 2024 höll Svenska Förbundet för Kvalitet (SFK) sitt fullmäktigemöte där Anne-Charlotte valdes till ny ordförande för förbundet, för att leda organisationen in i en framtid präglad av ökat fokus på verksamhetsutveckling, kvalitetsarbete och innovation. Anne-Charlotte besitter gedigen erfarenhet av…

Genomfört seminarium, ”Åtgärder för ökad byggkvalitet”

Bygg:

SFK Bygg, en sektion i Svenska Förbundet för Kvalitet https://sfkwebsta.wpengine.com/bygg/ har följt upp kvalitetsutvecklingen inom byggsektorn sedan 1999 då den första årskrönikan kom ut. Svenska Förbundet för Kvalitet sektion Bygg har speglat kvalitetsutvecklingen i olika delar av byggsektorn. Det finns nu en rad studier kring hur kvaliteten i byggsektorn utvecklats – eller kanske inte utvecklats.…

Möjlighet att delta i simuleringskurs arrangerad av StaM

SFK, Statistisk Metodik:

Simulering är ett sätt att lära känna, förstå och styra en process och att förstå viktiga samband. SFK-StaM planerar en kort kurs i simulering för SFKs medlemmar senare i höst där målgruppen är konstruktörer, planerare, kvalitetschefer, etc. Kursen kommer består av ’hands-on’-lärande och baserat på något datorprogram som är tillgängligt på nätet (t.ex. programmet som…

Rapport från frukostseminariet om riskbaserat förbättringsarbete

Bygg, SFK, Sörmland-Västmanland, Stockholm:

De tjugotre deltagare fick ta del av hur Anticimex arbetat med att förbättra sin kundserviceprocess så att den även klarar av de arbetstoppar som blir vid tex en ”getingsommar”. En framgångsfaktor var att man identifierade riskerna i processen, värderade dess viktighet och på så sätt kunde fokusera på de mest värdeskapande förbättringarna. Med hjälp av…

Back To Top