info@sfk.se

Anmälan senast 13 mars
Frågor och ytterligare info: Marcus Assarlind tel 070-3779388 ma@assarlind.se

Läs vår verksamhetsberättelse

Innan årsmötet får vi lyssna till vår egen Lars Arrenäs, klubbmästare SFK Väst samt Manager SKF Production System and Resetting.
Han kommer att berätta om SKF Göteborgs fortsatta resa mot Business Excellence inklusive de utmaningar och fallgropar.

Själva årsmötet startar omkring 17.00. Här kommer styrelsen blicka tillbaka mot det gångna året samt berätta om planerna för det kommande. Vi hoppas att så många som möjligt av våra medlemmar vill vara med och ge återkoppling och inte minst säkerställa att rätt styrelse väljs för det kommande året.

SKFs fabrik i Göteborg har arbetat med Lean och Six Sigma under många år och har länge varit i framkant. Tiden har präglats av framgångar såväl som motgångar, och särskilt utmanande har det varit att få nya arbetssätt naturliga i verksamheten samt bibehålla uppnådda förbättringar.

SKF har centralt, genom sitt SKF Production System, tagit fram en certifiering för sina enheter. SKF Göteborg kan nu stolt berätta att de uppnått den första nivån vilket innebär ytterligare ett tydligt steg mot Excellence och World Class Manufacturing.

På detta seminarium får du höra Lars Arrenäs (Manager SPS & Resetting, Roller Factory) presentera vilka resultat man uppnått och framförallt berätta mer om resan dit. Beroende på antalet deltagare på denna aktivitet, exklusivt för SFK Västs medlemmar, kommer vi att försöka avsätta gott om tid för dialog och diskussion.